پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118867
استان همجوار هنوز در مسئله آب دست از زياده‌خواهي‌هاي خود برنداشته‌است
تاریخ انتشار : 1393/06/23 09:58:42
نمایش : 1418
نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مسئولان و نمايندگان استان همجوار در مسئله آب هنوز دست از زياده‌خواهي‌هاي خود برنداشته‌اند، بر لزوم هوشياري و آگاهي مسئولان و مردم استان در اين زمينه تاکيد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيدسعيد زمانيان ۲۲ شهريورماه در نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به هجمه‌هاي گسترده، غيرمنصفانه و غيرمنطقي مسئولان استان همجوار طي چند هفته اخير در خصوص مسئله آب استان اشاره کرد.

وي با بيان اينکه مسئولان و نمايندگان استان همجوار با انتشار اطلاعات نادرست و غيرکارشناسي توام با مظلوم‌نمايي محض در خصوص مسئله انتقال آب در رسانه‌ها و جرايد محلي، حساسيت و تنش‌هاي فراواني در بين مردم استان‌هاي اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختياري ايجاد کرده‌اند، بر لزوم هوشياري و آگاهي مسئولان و مردم استان در اين زمينه تاکيد کرد.

زمانيان با تاکيد بر اينکه مسئولان نماينده و خادم مردم هستند نه نماينده گروه و جريان سياسي خاص، از عدم پاسخگويي، پيگيري و صراحت آب منطقه‌اي استان چهارمحال و بختياري در خصوص حواشي و مسائل مدت اخير که موجب برهم‌زدن آرامش رواني و روحي مردم استان شده است انتقادکرد.

وي با بيان اينکه آب منطقه‌اي استان در ارتباط با مسئله آب و فرافکني‌هاي استان همجوار بايد پاسخگو باشد، با طرح اين سوال که آيا در حال حاضر آب منطقه‌اي استان وظيفه ذاتي خود که حمايت و پشتيباني از حقوق و منافع مردم استان است را انجام مي‌دهد؟ افزود: متاسفانه آب منطقه‌اي استان جديت و حساسيت لازم براي پيگيري مشکلات آب استان را ندارد.

لزوم حل مشکل آب در چارچوب قانون ، مصوبات شوراي عالي آب و مسائل زيست محيطي

زمانيان بر لزوم حل مشکل آب در چارچوب قانون و مقررات و مصوبات شوراي عالي آب تاکيدکرد و گفت: توصيه و خواسته نمايندگان استان چهارمحال و بختياري از وزير نيرو اين است که در چارچوب قانون و مقررات مسائل و مشکلات را پيگيري کند در غير اينصورت اگر شخص وزير و يا مسئولان زير مجموعه‌اي وزارتخانه بخواهند پشت‌پرده قول‌هايي بدهند، نمايندگان کوتاه نخواهند آمد و به شکل جدي برخورد خواهندکرد.

وي با بيان اينکه مسئولان و نمايندگان استان اصفهان هنوز دست از زياده‌خواهي‌هاي خود برنداشته‌اند، به مصاحبه‌هاي اخير استاندار و نمايندگان اين استان که موجب تحريک و برهم‌زدن آرامش رواني مردم استان‌هاي اصفهان و چهارمحال و بختياري شده است اشاره کرد.

نماينده مردم شهرکرد با طرح اين سوال که مديريت و مالکيت شرکت زاينده‌آب و تک‌آب در دست چه کساني است تصريح‌کرد: اين شرکت‌ها با عنوان يک مرکز دانش بنيان در راستاي حفظ سلامت جامعه و محيط زيست شکل گرفته‌اند اما بزرگترين لطمه و خسارت به پيگره جامعه و محيط زيست از ناحيه اين شرکت‌ها به مردم تحميل مي‌شود که بايد جلوي کارها و پروژه‌هاي خلاف اين شرکت‌ها گرفته شود.

عزل مديرعامل آب منطقه‎اي اصفهان به دنبال تخلف آشکار در احداث تونل گلاب دو

وي به سفر وزير نيرو به استان چهارمحال و بختياري و بازديد سرزده از محل حفر تونل غيرقانوني گلاب اشاره و خاطرنشان‌کرد: بارها به وزير نيرو اعلام کرديم که مسئولان استان اصفهان به شما آمار و اطلاعات دروغ و غلط ارائه مي‌دهند تا اينکه شخص وزير با حضور در پروژه خلاف قانون گلاب دو، به دروغگويي و تخلف آشکار مسئولان اصفهاني پي برد و بالافاصله دستور عزل مديرعامل آب منطقه‎اي اصفهان را صادر کرد.

زمانيان با بيان اينکه حقانيت و صداقت مسئولان و مردم استان در خصوص مسئله آب براي همگان اثبات شد، خواستار برخورد جدي وزارت نيرو با مسئولان اصفهاني شد و گفت: مسئولان استان اصفهان طي چند وقت اخير با انجام مصاحبه و گفتگوهاي غيرکارشناسي، احساسي و غيرمنطقي در رسانه‌ها و مطبوعات محلي و کشور اذهان و افکار عمومي را برهم‌زده و به طور قطع اين اقدامات عوام فريبانه به امنيت و سلامت رواني کشور نيز لطمه خواهد‌زد.

مسئولان چهارمحال و بختياري بارها گفته‌اند با انتقال آب به روش کارشناسي مخالف نيستند

وي با بيان اينکه مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختياري بارها اعلام کرده‌اند که با انتقال مازاد آب به روش کارشناسي مخالف نيستند اما با حفر تونل‌هاي غيرقانوني و خانمان‌سوز مخالف هستند، عدم شفافيت، لابي‌گري، بي‌قانوني و دروغ گويي مسئولان استان همجوار را عامل اصلي ايجاد تمام اين حواشي و مشکلات بين استان‎ها دانست.

زمانيان با طرح اين سوال که در کجاي قانون و شرع مقدس آمده است که براي توسعه بيش از پيش يک استان برخوردار بايد استان‌هاي مظلوم و محروم را به مرز بدبختي و نابودي کشاند، تاکيدکرد: مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختياري لحظه‌اي در دفاع از حقوق به حق خود کوتاه نخواهند آمد و توصيه ما به وزارت نيرو هم اين است که به دور از باندبازي و سياسي‌بازي محکم بر روي اصول و مواضع قانوني مشخص شده بايستد.

رسانه‌هاي اصفهان حقايق تلخ احداث تونل‌هاي بهشت آباد و گلاب دو را انعکاس نمي‌دهند

وي با بيان اينکه مسئولان و به تبع آن رسانه‌هاي استان همجوار واقعيت‌ها و حقايق تلخ احداث تونل‌هاي بهشت آباد و گلاب ۲ را به مردم انعکاس نمي‌دهند، تصريح کرد: احداث تونل گلاب ۲ براي هميشه استان اصفهان را به نابودي و خشکي محض خواهد رساند؛ چرا که اين تونل آغازش از سند تنظيمي چهارمحال و بختياري و پايانش در باغ بهادران اصفهان خواهد بود و اولين خسارت و ضربه به مردم استان اصفهان وارد خواهدشد.

نماينده مردم شهرکرد در مجلس شوراي اسلامي گفت: در حال حاضر احياي رودخانه زاينده رود براي مسئولان استان همجوار به مراتب از حفظ امنيت و تامين آب شرب مورد نياز مردم بسيار مهم‌تر است و اين خود بزرگ‎ترين ظلم به مردم استان اصفهان است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html